Categories: 7. Accommodatie

Waar kan ik overlast melden?

Ongedierte

  • In Afrikaanse, Aziatische, Caribische en mediterrane landen komen andere insecten en dieren voor dan wij in Nederland gewend zijn.
  • Door het warme klimaat groeien bepaalde insecten goed. Dieren als kakkerlakken, spinnen, mieren en zandvlooien zijn geen teken van slechte hygiëne, maar standaard inheemse diersoorten.
  • Zorg ervoor dat er geen etensresten in je kamer achterblijven, want dit trekt ongedierte aan.
  • Wanneer je last hebt van ongedierte, kun je contact opnemen met de accommodatieverschaffer of zelf verdelgingsmiddelen aanschaffen.
  • Voor overlast met betrekking tot ongedierte, kan je Corendon niet aansprakelijk stellen.

Reparaties

  • Vaak zijn de technische installaties, zoals bijvoorbeeld airconditioning, liften en pompinstallaties, geïmporteerd.
  • Wanneer deze kapot zijn, zijn reserveonderdelen niet altijd op voorraad. Een reparatie kan daardoor soms langer duren.
  • Met deze omstandigheden kan geen enkele touroperator vooraf rekening houden. Wij vragen dan ook om je begrip.
  • Voor mogelijke schade die je oploopt uit een soortgelijke storing, kan je Corendon niet aansprakelijk stellen.

Overlast

  • De accommodatieverschaffers en Corendon hebben beide het recht om gasten die overlast veroorzaken, na waarschuwing, toegang tot de accommodatie te ontzeggen of uit te sluiten van verdere deelname aan de reis.
  • Gasten die voor overlast zorgen, hebben geen recht op een vergoeding van (een deel van) de reissom.
  • Voor eventueel wangedrag en overlast die andere gasten veroorzaken kan je Corendon niet aansprakelijk stellen.

 Geluidsoverlast

  • De geluidsnormen in het buitenland wijken af van de Nederlandse normen.
  • In het buitenland kijken ze minder nauw naar decibellen. Ook de levensstijl van de bevolking op je bestemming kan afwijken, iets wat de vakantiebestemming juist kleur geeft.
  • Op verschillende bestemmingen leeft men voornamelijk buiten en tot in de late uurtjes, waardoor absolute stilte na middernacht weinig voorkomt.
  • Wanneer je hier gevoelig voor bent, raden wij je aan een accommodatie uit te kiezen zonder discotheek, poolbar of uitgebreide animatie.
  • Ook de ligging van je accommodatie kan van invloed zijn op de geluidsoverlast. Een centraal gelegen hotel heeft over het algemeen meer last van verkeer en horecagelegenheden in de buurt.
  • Als een bron buiten het hotel de geluidsoverlast veroorzaakt kan het hotel of Corendon hier niets aan doen, hoe vervelend ook.
  • Helaas kunnen wij als touroperator daarnaast weinig veranderen aan luidruchtig gedrag van medegasten.

Bouwactiviteiten

  • Plaatselijke overheden, andere accommodatieverschaffers of bouwbedrijven verzorgen vaak bouwactiviteiten.
  • Met deze initiatiefnemers heeft Corendon geen contact of contracten.
  • Daarom kunnen wij op deze bouwactiviteiten geen invloed uitoefenen.
  • Het kan dus voorkomen dat je op je bestemming bouwoverlast van derden ondervindt. Vooral in het voor- en naseizoen kan het gebeuren dat er in en rondom het hotel bouwwerkzaamheden plaatsvinden.
  • Voor eventuele kosten en ongemakken door werkzaamheden in/rondom de accommodatie kan je Corendon niet aansprakelijk stellen.