Luchthaven Schiphol

Ben je net geland op Schiphol na een vlucht van Corendon Dutch Airlines (CD) en is je bagage beschadigd of niet aangekomen? Wij vinden dit erg vervelend. Om verzekeringstechnische redenen is het noodzakelijk dat je deze schade of vermissing meldt bij de bagageafhandelaar en een zogenaamd PIR-rapport laat opmaken. Je kunt dit rapport dagelijks tussen 10.00 en 16.00 uur laten opmaken bij de balie van onze bagageafhandelaar Dnata in aankomsthal 3 op Schiphol.

Tijdens openingstijden is er niemand aanwezig, wat kan ik doen?

Tijdens bovenstaande openingstijden kan het voorkomen dat de balie tijdelijk onbezet is. In dat geval kun je wachten tot de agent terug is of contact opnemen met het telefoonnummer op het informatiebord bij de balie. Er kan telefonisch een PIR-rapport voor u worden opgesteld.

Er is niemand aanwezig buiten de openingsuren, wat moet ik doen?

Komt u buiten de bovengenoemde openingstijden aan? Neem dan de volgende dag tijdens openingstijden, tussen 10.00 en 16.00 uur, contact op met Dnata, zodat er alsnog telefonisch een PIR-melding voor je kan worden gedaan.

Er is iemand aanwezig, maar ik wil niet wachten. Kan het ook telefonisch?

Zodra je de aankomsthal verlaat, op het moment dat je de schade had kunnen melden, is het niet meer mogelijk om het probleem officieel te melden of een PIR-melding te laten doen. In dat geval vervalt elk recht op schadevergoeding dat op de betreffende situatie van toepassing is.

Wat moet ik altijd bewaren om (later) een PIR-rapport te krijgen?

Bewaar uw claimtags. Dit zijn de labels aan uw koffer die u heeft gekregen bij het inchecken. Zonder deze ontvangstbewijzen kunt u geen rapport laten opmaken.

Luchthaven Brussel

Meld de schade of het verlies:

  • Doe een PIR-melding bij de Lost & Found bagagemedewerker van Dirby in de aankomsthal.
  • Openingstijden: dagelijks van 05:00 tot middernacht (00:00) voor het melden van verloren of beschadigde bagage bij aankomst.
  • Voor passagiers die hun bagage ophalen: dagelijks van 05:00 tot 22:00 uur.

Buiten de openingstijden is niemand aanwezig

  • Video-oproepzuilen zijn beschikbaar in de hal van de luchthaven.
  • U kunt ook bellen met het callcenter op +32 78480784
  • Om een melding te maken, moet u uw instapkaart en de claimtag voor uw bagage tonen.