Er zijn een aantal internationaal geldende regels. Over het algemeen worden de kamers op de dag van aankomst tussen 14:00 en 16:00 uur beschikbaar gesteld. In het hoogseizoen kan dit in uitzonderlijke gevallen iets uitlopen. De door u geboekte verzorging geldt vanaf het moment van inchecken (na 14:00 uur op de dag van aankomst) tot het moment van uitchecken, ongeacht uw vluchttijden.
Wanneer u op de dag van aankomst vóór de check-in tijd aankomt, kan de accommodatie een vergoeding vragen voor het gebruik van bepaalde faciliteiten en het nuttigen van consumpties. Denk hierbij aan een vergoeding voor een ontbijt, lunch en drankjes. Als u later dan de gangbare openingstijden van de restaurants en/of bars aankomt, is de accommodatie niet verplicht maaltijden of drankjes te serveren. Ook kan het zijn dat de bars en/of restaurants al gesloten zijn. Houd u hier rekening mee.
Op de laatste dag dient u de kamer tussen 10:00 en 12:00 uur te verlaten en wordt u verzocht uit te checken. Op dit tijdstip vervalt tevens het recht op eventuele verzorging qua eten en drinken. Een accommodatiehouder is vrij om een bijdrage te vragen voor het gebruik van de faciliteiten en de verzorging nadat u bent uitgecheckt. Dit is onafhankelijk van de vertrektijd van de vlucht. Op de laatste dag kunt u na het uitchecken de bagage, in de meeste gevallen, opbergen in een daarvoor aangewezen ruimte of bij de receptie.