Categories: 3. Bagage

Wat te doen in geval van verloren en/of beschadigde bagage?

  • Voor verzekeringsdoeleinden meld je beschadiging of vermissing bij het luchthavenpersoneel en laat je een PIR-rapport opmaken. Op Schiphol Airport kan dit dagelijks tussen 08:00 en 22:00 uur bij de dnata-balie in aankomsthal 4.
  • Bij afwezigheid tijdens deze uren wacht je op de baliemedewerker of bel je het vermelde nummer op het informatiebordje.
  • Buiten deze tijden neem je de volgende dag contact op met de het luchthavenpersoneel.
  • Verlaat je de aankomsthal zonder melding, dan vervalt mogelijk je recht op schadevergoeding.
  • Bewaar je claimtags en boardingpassen zorgvuldig; deze zijn nodig voor het opmaken van het rapport.
  • Neem voor Corendon Dutch Airlines (CD) vluchten contact op met de Lost & Found-afdeling via het webformulier. Dit formulier vind je op www.corendon.nl/gevonden-voorwerpen. Heb je een Property Irregularity Report (PIR)? Vermeld dan het rapportnummer, zodat we je sneller kunnen helpen.