U heeft uw vakantie destijds zelf geannuleerd en wij hebben u vervolgens een Corendonvoucher gegeven voor het bedrag dat u van ons tegoed heeft. Wij hebben u gemeld dat uw voucher onder de garantieregeling van de SGR valt, wat zou betekenen dat u uw geld van de SGR terugkrijgt in het geval Corendon failliet mocht gaan. Dit is echter onjuist. Omdat u zelf uw vakantie heeft geannuleerd – en niet wij als touroperator – geldt de dekking van de SGR in uw geval niet. Wij bieden u onze oprechte excuses aan voor deze miscommunicatie. Het afgelopen half jaar is het een zeer turbulente periode geweest voor ons bedrijf waarin wij duizenden vakanties hebben moeten annuleren. Juridisch gezien is er veel onduidelijkheid geweest rondom rechten en plichten van ons, van onze reizigers, van luchtvaartmaatschappijen en van het voucherbeleid in het algemeen. Hierdoor is de miscommunicatie over de SGR-dekking helaas onbedoeld in ons proces geslopen. Wij willen het ontstane probleem nu graag zo snel en zo goed mogelijk voor u oplossen waarbij u onder andere de keuze heeft om het voucherbedrag terug te ontvangen binnen uiterlijk twee weken. Wij hebben u, of de reisagent via wie u heeft geboekt, hierover op 8 oktober 2020 een mail gestuurd. U kunt vervolgens via het invulformulier bij die mail een keuze maken. Wanneer u deze mail niet heeft ontvangen, of er nog vragen over heeft, dan kunt u contact opnemen met ons Contact Center.