Wij annuleren uw vakantie, vlucht of cruise maar u bent uw geld niet kwijt. U houdt het bedrag dat u aan ons heeft betaald als tegoed (‘waardebon’) voor een volgende vakantie. U kunt dit tegoed zien in uw kostenoverzicht onder de noemer openstaand in uw ‘Mijn Corendon’ of ‘Mijn Stip’ account. Wanneer u geen account heeft, kunt u dit bedrag zien als u inlogt op onze website met uw reserveringsnummer. Ook de eventueel betaalde kosten voor een stoelreservering (uitsluitend voor vluchten uitgevoerd door Corendon, vluchtnummers beginnend met CD, XC, XR), bagage, parkeren, reis- en/of annuleringsverzekering worden onderdeel van dit tegoed. U heeft wettelijk het recht om te vragen om een terugbetaling als u de voucher niet accepteert. Meer informatie over de mogelijkheid tot terugbetaling kunt u vinden onder de vraag ‘Wanneer en hoe kan ik mijn geld terugvragen?’.

U hoeft niet meteen te beslissen voor welke nieuwe vakantie u kiest; u kunt hier rustig de tijd voor nemen. U kunt daarna zelf uw nieuwe pakketreis of hotelovernachting boeken via onze website. Wanneer u alleen een vlucht boekt, kan dat niet online: in dat geval moet u contact opnemen met ons Contact Center. U kunt kiezen uit ons gehele aanbod; het hoeft niet hetzelfde hotel of dezelfde bestemming te zijn. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, brengen we u de meerkosten in rekening. Wanneer de reissom van de nieuwe reis lager uitvalt, blijft het restbedrag op uw voucher staan. U kunt dit gebruiken voor een volgende reis. Wanneer er 10% of minder aan tegoed overblijft, wordt dit bedrag van de voucher uiterlijk één jaar na de uitgiftedatum van de voucher aan u terugbetaald . Zodra u de nieuwe boeking heeft gemaakt, kunt u uw voucher verzilveren in uw ‘Mijn Corendon’ account. Wanneer u geen account heeft, kunt u inloggen op onze website met uw reserveringsnummer.