Beste reiziger,
Hieronder beantwoorden wij de meest gestelde vragen rondom de gevolgen van het coronavirus (COVID-19). Klik op de betreffende vraag om het antwoord te bekijken.
Vragen over een vakantie:
- Ik heb een vakantie geboekt bij Corendon; gaat mijn reis door?
- Moet ik bij terugkeer naar Nederland verplicht een negatieve testuitslag op COVID-19 en een gezondheidsverklaring kunnen tonen?
- De bestemmingen Curaçao, Bonaire en de Canarische Eilanden vragen om een gezondheidsverklaring met een negatief COVID-19 testresultaat. Waar vind ik hier meer informatie over?
- Welke maatregelen worden er door Corendon en lokale overheden tijdens de reis en op de vakantiebestemming genomen om verantwoord op reis te kunnen gaan?
- Ik heb een vakantie geboekt; wanneer moet ik het restbedrag betalen?
- Ik heb een vakantie geboekt en denk dat die door de coronamaatregelen niet door kan gaan. Is het verstandig om zelf te annuleren?
- Is het verstandig om een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten vanwege het coronavirus?
Vragen over de Corendon reisvoucher:
- Wat betekent het financieel voor mij als mijn vakantie niet doorgaat?
- Wordt de reisvoucher wettelijk geaccepteerd?
- Tot wanneer is het tegoed van mijn geannuleerde reis via de Corendon reisvoucher geldig?
- Wanneer ontvang ik de fysieke Corendon reisvoucher waarmee ik een nieuwe vakantie kan boeken?
- Hoe kan ik met mijn voucher een nieuwe vakantie boeken?
- Ik heb meerdere vakanties bij Corendon geboekt; mag ik het tegoed van de reisvoucher gebruiken voor de restbetaling van een geboekte vakantie later dit jaar?
- Ik heb met mijn tegoed op de reisvoucher een nieuwe vakantie geboekt en krijg nu een mail voor een aanbetaling waarbij dit aanbetalingsbedrag lager ligt dan mijn tegoed; wat moet ik doen?
- Wat gebeurt er als ik met het tegoed op mijn voucher een nieuwe vakantie boek en door het coronavirus de nieuwe vakantie alsnog niet doorgaat?
- Wanneer en hoe kan ik mijn geld terugvragen?
- Ik heb in de afgelopen periode zelf mijn vakantie geannuleerd en ik heb een voucher gekregen; wordt deze voucher door de SGR gedekt?
- Ik heb buiten Corendon om rechtstreeks bij een airline, autoverhuurder of verzekeraar bagage, een stoelreservering, een huurauto of reis- en/of annuleringsverzekering geboekt; hoe krijg ik mijn geld terug?